piątek, 8 kwietnia 2011

DJ czy zespół muzyczny na wesele?


No to mamy kolejny problem..... Czy wolimy DJ czy zespół muzyczny  zamówić na swoje wesele. Trudno w tej kwestii radzić i pewnie nie pisał bym nic gdyby nie fakt , że zauważyłem iż panowie DJ czasem na forach weselnych nieco kpią z zespołów muzycznych. Ktoś kto na weselu puszcza muzykę z MP3 pewnie sobie kpi ponieważ nie bardzo wie o czym mówi.....Zaznaczam że to nie jest reguła ponieważ zarówno zespoły muzyczne jak i DJ są lepsze i gorsze.
Co do DJ to właśnie o to chodzi by ten Pan nie tylko puszczał nagrania. To nie chodzi o obsługę miniwieży ale o prawdziwe kreatywne prowadzenie Waszego wesela z jajem, pomysłem i chęcią na zrobienie tego dobrze. Niestety różnie to akurat z tym bywa. Niewątpliwie muzyka z nagrań studyjnych jest idealna....nikt tam błędu nie zrobi ponieważ każde nagranie jest dopieszczone do granic możliwości. Oczywiście można grać bez żadnej przerwy. Puszczam i leci wiec żaden problem. Jednak czasem tak się zdarza że ktoś kto sam nie wykonuje tej muzyki, ktoś kto własnej pracy i energii nie włoży w każdy dźwięk nawet mając wielkie chęci po prostu nie czuje atmosfery. Goście na parkiecie się ruszają , tańczą i bawią się. Oni to czują inaczej niż ktoś siedzący i obserwujący sale.
No ale ja mówię tu może o skrajnych przypadkach. Wiem że są DJ , którzy świetnie potrafią prowadzić i doskonale czują klimaty.
Po prostu wydaje mi się ze trzeba być stworzonym do tej pracy . A wtedy to już  przestaje być zwykłe puszczanie muzyki. Chciałem jeszcze powiedzieć o czymś co mnie niezmiernie rozśmieszyło  w pewnym artykule Pana DJ.
Opisał mianowicie ,że DJ jest lepszy od zespołu ponieważ zespół się  na weselu upije  a DJ się nie upije :-) Ja przepraszam..... Ale czy to oznacza że DJ-om w momencie dawania licencji coś pod skórę wszywają i dla tego oni nie piją?
Jejku jejku. Może i tamten Pan nie pije alkoholu ..... myślę że jednak wiele zespołów może poczuć się urażonych takim podejściem do sprawy.
Obecnie coraz mniej zespołów pije  alkohol na weselu....Panie DJ..... to nie te czasy w których kręcono sławny film "wesele" Teraz żaden szanujący się zespół muzyczny  na weselu nie wypije nawet kieliszka alkoholu.

No dobrze.....

Chyba czas napisać coś o zespołach muzycznych, prawda?
One też są i lepsze i gorsze....taka jest prawda. Dosyć długo zastanawiałem z jakich powodów goście na weselach bawią się znacznie lepiej jak gra zespół. Osobiście zdarzało mi się robić takie eksperymenty. Na imprezach puszczałem w przerwie muzykę z płyty. Zdarzało się również że goście sami taką płytę przynosili.
Kilka lat wstecz nawet obawiałem się takiej konkurencji. No bo teoretycznie jak zespół grający na żywo może konkurować z nagraniem studyjnym.... nawet oryginalny twórca nie zagra i nie zaśpiewa na żywo tak jak na płycie ponieważ jego muzyka nie będzie obrabiana studyjnie podczas żywego grania. Jakież było moje zdziwienie jak goście po 2 - 3 kawałkach schodzili z parkietu albo dopominali się by wrócił I zagrał zespół weselny!

Zapytałem o to kiedyś znajomego , który pracował w studio nagrań i dowiedziałem się dla czego tak właśnie się dzieje.
Otóż nagrania płytowe poddawane są kompresji dźwięku.
To konieczne ponieważ płyta CD często nie wytrzymuje dynamiki żywego grania.
Kompresja powoduje że nagranie  robi się spłaszczone w paśmie dynamiki.
I pomimo że muzyka płytowa jest dopieszczona i idealna to jednak nie robi takiego wrażenia jak żywa muzyka. Cóż ....jakby było inaczej to pewnie nie chodzili byśmy na koncerty tylko kupowali byśmy płyty....prawda? Myślę że każda z opisanych tu opcji ma jakieś swoje plusiki i Sami wybierzecie to co uważacie za stosowne.
Proszę pamiętać że to Wasze wesele i to są Wasze prawdziwe dorosłe wybory.....

A ja tu tylko chciałem sobie tak trochę popisać ...... :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz